Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009

Ποιος είστε κύριε Μιχάλη Λιάπη;


Που κάνετε κύρηγμα για τη σωτηρία της παράταξης; ‘Hσασταν υπουργός μεταφορών το διάστημα 2004-Σεπτ 2007;Τι έργο παράχθηκε στο υπουργείο σας εκείνο το διάστημα;H Oλυμπιακή ιδιωτικοποιήθηκε χάρη στο Κωστή Χατζηδάκη.Σε ΟΣΕ,ΤΡΑΜ,ΕΘΕΛ τι ακριβώς καταφέρατε;Θα υπενθυμίσω κάποια πράγματα
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_2_19/12/2007_252964
ΟΣΕ, ο πονοκέφαλος της κυβέρνησης
«Εκτροχιάσθηκε» και η ομοφωνία, καθώς χθες υπήρξαν διαφορετικές εκτιμήσεις για το ύψος του ελλείμματος (Της Αλεξανδρας Κασσιμη)

Αδυναμία συμφωνίας παρουσιάζει η κυβέρνηση όσον αφορά το ακριβές ύψος των ελλειμμάτων του ΟΣΕ, τα οποία κινδυνεύουν να οδηγήσουν τον Οργανισμό σε εκτροχιασμό. Χθες ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος Ευάγγελος Αντώναρος αμφισβήτησε τις προχθεσινές δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού Κ. Χατζηδάκη, που έκανε λόγο για συσσωρευμένο έλλειμμα στον Οργανισμό που αγγίζει πλέον τα 7,5 δισ. ευρώ. Ο κ. Αντώναρος, μάλιστα, τόνισε ότι το έλλειμμα δεν εκτινάχθηκε κατά 2 δισ. ευρώ τον περασμένο ενάμιση χρόνο, προκαλώντας σύγχυση όσον αφορά τον πραγματικό ρυθμό αύξησης. Σύμφωνα μάλιστα με τον ισολογισμό του 2005, το υπόλοιπο των ζημιών ανήλθε στα 4,3 δισ. ευρώ και διαμορφώθηκε την επόμενη χρονιά στα 5,2 δισ. ευρώ, προσαυξημένο δηλαδή κατά 855 εκατ. ευρώ. Μένει η δημοσίευση του ισολογισμού για το 2007, προκειμένου να λυθεί η «παρεξήγηση».
Ο ΟΣΕ, ωστόσο, κινδυνεύει να μετατραπεί στον εφιάλτη της κυβέρνησης με τον κίνδυνο μάλιστα της κοινοτικής παρέμβασης να παραμονεύει. Το υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζει σειρά δράσεων προκειμένου να εξυγιάνει, όσο το δυνατόν, τα οικονομικά του Οργανισμού με δεδομένη μάλιστα την επικείμενη ολοκλήρωση της απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η επανένωση των εταιρειών του Ομίλου του ΟΣΕ, που θα λάβει χώρα εντός του 2008, κρίνεται απαραίτητη προκειμένου να εξυγιανθούν τα οικονομικά του Οργανισμού, ο οποίος προετοιμάζεται για την ολοκληρωτική είσοδο στην απελευθερωμένη αγορά, σύμφωνα με τις επιταγές της Ε.Ε.
Μεγαλύτερη πληγή των ελληνικών σιδηροδρόμων αποτελούν οι δανειακές υποχρεώσεις, καθώς ο ΟΣΕ κρατάει τα σκήπτρα μεταξύ των 48 ΔΕΚΟ. Οι δανειακές ανάγκες του Οργανισμού μόνο το 2008 προβλέπεται να αγγίξουν το 1,564 δισ. ευρώ, ποσό το οποίο το 2007 εκτιμήθηκε στο 1,245 δισ. ευρώ από 968,74 που καταγράφηκε την προηγούμενη χρονιά. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το έλλειμμα του συνόλου των ΔΕΚΟ, σύμφωνα με τα στοιχεία του προϋπολογισμού, ανήλθε το 2006 σε 1,141 δισ. ευρώ (αποτελώντας το 0,53% του ΑΕΠ), ενώ οι εκτιμήσεις για το 2007 τοποθετούν το έλλειμμα στο 0,57% του ΑΕΠ (1,306 δισ. ευρώ). Την ευθύνη για τη δυσχερή εικόνα των ΔΕΚΟ φέρει ο ΟΣΕ, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό, καθώς «το οικονομικό αποτέλεσμα του Οργανισμού επιβαρύνεται το 2007 με καταβολή επιπλέον τόκων ύψους 124 εκατ. ευρώ». Οσον αφορά στο 2008 το συνολικό έλλειμμα των ΔΕΚΟ προϋπολογίζεται στο 1,410 δισ. ευρώ αυξανόμενο και πάλι λόγω της επιδείνωσης του ελλείμματος στους Ομίλους του ΟΣΕ και του ΟΑΣΑ, όπως περιγράφεται στον κρατικό προϋπολογισμό.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_1_22/12/2005_167735
Aπομακρύνεται από τον OΣE ο κ. Kώστας Γιαννακός
Λίγους μήνες πριν συμπληρώσει τέσσερα χρόνια στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου του OΣE ο κ. Kώστας Γιαννακός απομακρύνεται από τη θέση του με παρέμβαση από το Mαξίμου. O κ. Γιαννακός περιβλήθηκε με απόλυτη εμπιστοσύνη από τον υπουργό Mεταφορών M. Λιάπη, όμως το γεγονός ότι το πρωθυπουργικό γραφείο, αλλά και το κόμμα κατακλύσθηκαν από σοβαρότατες καταγγελίες για ζητήματα που σχετίζονται με τη διαχείριση θεμάτων διοίκησης, αλλά και συμβάσεων σημαντικού οικονομικού αντικειμένου, σήμανε και το τέλος. Xθες, από το YME ανεπίσημα επιβεβαίωναν ότι ο κ. Γιαννακός υπέβαλε την παραίτησή του, δίχως να αναφέρεται ο αντικαταστάτης του.
O κ. Γιαννακός και κυρίως οι υπογραφές του είτε σε συμβάσεις, (π.χ. ΣKA – Πειραιάς που θα έπρεπε να παραδοθεί αυτές τις ημέρες στον OΣE, όμως δεν έχει εκτελεσθεί ούτε το 1% των εργασιών) είτε σε μελέτες (π.χ. με απευθείας αναθέσεις) επί δύο χρόνια εξέθεταν την κυβέρνηση, εμφανίζοντάς την να εναρμονίζεται με ό,τι προ διετίας κατήγγειλε σε οξείς τόνους ως διαφθορά.
Ένα ακόμα αποκαλύπτικο δημοσίευμα για τα έργα και ημέρες Μιχάλη Λιάπη http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artid=210969&dt=23/08/2007
Τ α 2,7 δισ. ευρω πλησιάζουν οι σωρευμένες ζημιές των αστικών συγκοινωνιών με βάση τους δημοσιευμένους ισολογισμούς των συγκοινωνιακών επιχειρήσεων ως και το 2006. Η μεγάλη «μαύρη τρύπα» εμφανίζεται στην ΕΘΕΛ (μπλε λεωφορεία), καθώς οι συσσωρευμένες ζημιές ανέρχονται πλέον σε 1,48 δισ. ευρώ, αν και το 2006 υπήρξε βελτίωση στα αποτελέσματα. Οι σωρευμένες ζημιές των ΗΛΠΑΠ φθάνουν τα 580 εκατ. ευρώ και των ΗΣΑΠ τα 700 εκατ. ευρώ.
Οι μεγάλες επενδύσεις των τελευταίων χρόνων, τα τοκοχρεολύσια, οι ελλιπείς επιδοτήσεις αλλά και η πολιτική χαμηλών κομίστρων έχουν καταστήσει τους φορείς αστικών συγκοινωνιών ζημιογόνους, παρά τη διαγραφή των χρεών τους που είχε γίνει στα μέσα της δεκαετίας του 1990.
Και η παρούσα κυβέρνηση, τουλάχιστον προεκλογικά, επιθυμούσε τη δημιουργία του Ενιαίου Φορέα Συγκοινωνιών, ενός δηλαδή πιο «διευρυμένου» Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) προκειμένου να υπάρξει καλύτερος συντονισμός του συγκοινωνιακού έργου και των δαπανών, αλλά στο τέλος το εγχείρημα αποδείχθηκε ιδιαίτερα δύσκολο, αφού ο Προαστιακός, το τραμ και το μετρό δεν κατέστη δυνατόν να ενσωματωθούν.
Επίσης σημαντική καθυστέρηση παρουσιάζεται στους μεγάλους διαγωνισμούς των αστικών, όπως η προμήθεια 520 λεωφορείων της ΕΘΕΛ, η εγκατάσταση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου και τηλεματικής του ΟΑΣΑ, αλλά και η ανακατασκευή της υφιστάμενης γραμμής του ΗΣΑΠ, με αποτέλεσμα τα παραπάνω έργα να μεταφερθούν ως έργα-γέφυρες στο Δ΄ ΚΠΣ.
Οσον αφορά τα οικονομικά, το αρμόδιο υπουργείο επισημαίνει πάντως ότι δεν μπορούν να συγκριθούν τα οικονομικά των μέσων μεταφοράς του 2003 με εκείνα του 2005 και του 2006, διότι το 2003 δεν υπήρχε ούτε τραμ ούτε Προαστιακός, ενώ το δίκτυο του μετρό ήταν κατά πολύ μικρότερο. Η κυβερνητική πλευρά επισημαίνει ότι το έλλειμμα εκμετάλλευσης του ομίλου ΟΑΣΑ (χωρίς την επιδότηση του ελληνικού Δημοσίου) το 2005 ανήλθε σε 423 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 10,568 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2004 (έλλειμμα 412,817 εκατ. ευρώ, ήτοι ποσοστό αύξησης 2,6%) και κατά 93,886 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2003 (έλλειμμα 329,499 εκατ. ευρώ, ήτοι ποσοστό αύξησης 27,9%). Η επιβάρυνση του ελλείμματος το 2004 κατά 83 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2003 οφείλεται κατά ποσοστό περίπου 55% στη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων, δαπάνη που δεν έχει εξοφληθεί.
Πάμε τώρα στο υπουργείο Πολιτισμού
http://www.press-time.com/reportage-gr/anakainisi-gr.html
Εδώ ο κόσμος καίγεται και 38 εκατ. ευρώ… ανακαινίζονται!
Όργιο σπατάλης σε κοκτέιλ πάρτι, δεξιώσεις, μετακινήσεις και ανακαινίσεις γραφείων από τους υπουργούς, τους βουλευτές και τις πολιτικές υπηρεσίες
Μιχάλης Λιάπης
Ο λογαριασμός είναι μακρύς. Οι πολυέξοδοι κυβερνητικοί και οι υπηρεσίες που υπάγονται στα υπουργεία, σκορπούν τα ευρώ του φορολογούμενου πολίτη σαν…πετσετάκια. Τα παρτάκια, οι δεξιώσεις, τα τραπεζώματα, τα ταξίδια στο εξωτερικό, οι αγορές νέων πολυτελών αυτοκινήτων, τα έξοδα κίνησης για τη βενζίνη διογκώνουν τον ήδη μακροσκελή και ακριβό κατάλογο των «πολιτικών δαπανών».
Περισσότερο από ένα εκατομμύριο ευρώ για ταξίδια σπατάλησε ο υπουργός Μεταφορών πλέον Μιχάλης Λιάπης (και συγκεκριμένα για τις χρονιές 2006 και 2007) κατά τη διάρκεια της θητείας του στο πολύπαθο υπουργείο Πολιτισμού. Με επίσημο έγγραφο που κατέθεσε στη Βουλή στις 28 Μαρτίου 2008, ο Μιχ. Λιάπης αναφέρει τα εξής: «Το ύψος των εξόδων του υπουργείου Πολιτισμού για το 2006 και 2007 ανήλθε στο ποσό του 1.002.304,27 ευρώ».
Να πως γίνεται ο Γκούφυ πρωθυπουργός…

ΠΗΓΗ: citizengr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου